Diploma EKİ
Yükseklisans Diploma Eki Örneği
Diploma Eki Nedir?
Diploma Eki ( Diploma Supplement : DS), uluslararasi saydamligi pekistirmeyi hedefleyen ve elde edilmis yeti ve becerilerin, ve de bunlarin ifade edildigi diploma, derece, sertifika gibi belgelerin, akademik ve meslekî taninmasini saglamaya yönelik, bir yüksek ögretim diplomasina ek olarak verilen belgedir. Orijinal diplomada adi ve kimligi belirtilen kisinin takip edip basariyla tamamladigi yurtdisi ögrenimin yapi, düzey, baglam, içerik ve statüsünü tarif etmek üzere verilir. Hiçbir deger yargisi, denklik ve tanima ifadesi tasimaz. Esnek ve kural empoze etmeyen bir belge olup, zaman, para ve emekten tasarruf saglamak üzere öngörülmüstür. Yerel gereksinmelere uyarlanabilir tarzda tasarlanmistir.
Diploma Eki, ulusal kurumlar tarafindan, Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO tarafindan ortaklasa hazirlanmis bir sablona göre düzenlenir. Bu üç kurumun organize ettigi bir ortak kurul tarafindan denenmis ve gelistirilmis olan bu sablon, Avrupa Birliginin tüm resmi dillerinde düzenlenmistir.
Diploma Eki, asagidaki ögelerin ifade edildigi sekiz bölümden olusur:
Her sekiz bölümün de doldurulmasi gerekmektedir. Bilgi saglanmayan (bos birakilan) bir bölüm olursa, niçin bos birakildigina dair açiklama saglamak gerekir.
Kurumlarin, Diploma Ekine, diplomanin kendisine uyguladiklari tasdik ve mesrulastirma süreçlerini aynen uygulamalari gerekmektedir.
Orijinal Diplomada adi verilen kisinin ait oldugu ulusal yüksek ögrenim sisteminin bir tarifinin, Diploma Ekine muhakkak ilistirilmesi gerekir. Bu tarif, Ulusal Akademik Bilgi Merkezleri; National Recognition Information Centres (NARICs) adli kurulustan temin edilir: www.enic-naric.net
Diploma Eki ne değildir?
Diploma Ekinin ögrencilere sağladığı kazanimlar nedir?
Diploma Ekinin yükseköğretim kurumlarına sağladığı kazanımlar nedir?
Diploma Eki ne için gereklidir ?
Bugün tüm dünyada yeni diploma ve sertifikasyon şekilleri gelişmekte; hızla değişen iktisadî, siyasal ve teknolojik gelişmeler karşısında ülkeler öğrenci başarı değerlendirme tarz ve eğitim sistemlerini sürekli olarak değiştirmektedir. Sayıları hızla artan hareketli yurttaşlar, yeti ve becerilerinin âdil değerlendirmesini talep etmektedir. Yeti ve becerilerin tanınmaması ya da yanlış veya eksik değerlendirilmesi küresel bir sorun haline gelmiştir. Orijinal diploma ve diğer belgeler kendi başlarına yeterli açıklayıcı bilgi arz etmediklerinden dolayı, ayrıntılı ek açıklama tedarik etmeden bir diplomanın düzey ve işlevini kabul ettirmek son derece güç hal almıştır.
Diploma Eki bu zorluklara cevaben üretilmiştir